Kupujem isključivo virtualno
Moja mama ne kupuje online. Nema s time iskustva i smatra to gnjavažom. Neke moje prijateljice naručuju samo određene stvari, poput kozmetike, ali odjeću i obuću izbjegavaju jer ih žele isprobati prije kupnje. Ja, s druge strane, uživam u virtualnom shoppingu: kupujem kad mi odgovara, bez gužve i napasnih prodavačica. Najvažnije, izbor je neusporedivo veći. Znam da, pogotovo kod odjeće, stvari ponekad treba vidjeti i isprobati. Zato postoji povrat. Nikoga ne bih nagovarala na to da pređe na moju stranu, ali za one koji razmišljaju o tome, ovo su moji omiljeni dućani.
- cos.com COS (Collection of Style), dio je H&M grupacije. Volim njihovu minimalističku estetiku. Odjeća nije skupa, ali nikad ne djeluje jeftino. Neke komade iz COS-a nosim godinama, no to se na njima uopće ne vidi. Iako ga navodim na prvom mjestu i volim, COS je jedno od rijetkih mjesta gdje još uvijek rado kupujem i u trgovini, a ne samo online. Njihova politika povrata donedavno je bila prilično komplicirana, što me odvraćalo od online kupovine. Iako su neki njihovi komadi izvrsni, pomalo me podsjećaju na IKEA-u – super, ali nije potrebno pretjerivati.
- net-a-porter.com Net-a-Porter je britanski brend, pa je nakon Brexita bilo problema s dostavom i carinom. Danas odjeću za Hrvatsku šalju iz Italije i sve funkcionira odlično. Kada nešto naručite, dostava (barem u Zagrebu) stiže za dva dana. Ako se predomislite, povrat je vrlo brz. Pregled proizvoda je i dalje najbolji na webu; imaju vjerodostojne fotografije i video snimke modela (što je najkorisnija stvar kod online kupovine). Ipak, nisam više toliko zadovoljna brendovima koje nude. Mnoge marke koje volim više nisu u ponudi. Cijene su, naravno, visoke, pa ima smisla čekati sniženja. Iako više nisu moj broj jedan, Net-a-Porter je i dalje ključna adresa.
- charlie-design.hr Prije nekoliko godina imala sam fazu pretjerivanja s Charlie Design komadima. Charlie Design je Loredana Bahorić, poznata po nekonvencionalnom pristupu dizajnu, monokromatskoj paleti, strukturiranim krojevima i umjetničkoj estetici. Budući da u modi volim nekonvencionalni pristup, monokromatsku paletu i strukturirane krojeve, jasno je zašto sam se u jednoj fazi zanijela. Charlie Design ima i online dućan koji dobro funkcionira. Moj glavni prigovor je da ga ne ažuriraju dovoljno često, pa u fizičkom dućanu imaju puno više toga. S obzirom na to da je dućan u staroj Vlaškoj, a ja rijetko prolazim onuda, malo sam razrijedila odlaske. No, ormar mi je još uvijek pun Charlija.
- top.hr Top je jedno od mjesta u gradu koje Zagreb čine metropolom. Top je niche parfumerija u vlasništvu Boruta Mihalića. Iako u Zagrebu postoje dva dućana (a u Splitu treći), ja u Topu kupujem online. Dućani su u centru, što mi otežava pristup autom. Osim toga, rijetko kupujem nešto novo. Uglavnom ponavljam kupnje, primjerice fantastičnih sapuna Zenology. Tako da mi je lakše naručiti online. Dostava funkcionira sjajno – brzo i precizno. U kutiji se uvijek nađu i neki uzorci koji su vrlo dobro pogođeni (zamišljam da ih netko ciljano pakira u kutiju).
- igordobranic.com Igora Dobranića otkrila sam slučajno u jednom multibrand dućanu. Kupila sam haljinu koju i danas nosim. Nakon toga otkrila sam i njegov skulpturalni nakit, koji se prodaje i u nekim svjetskim dućanima. Nemam puno njegovih stvari, no ipak je ovdje jer ima jako dobar web shop. Brojni dobri hrvatski dizajneri ne prodaju svoje stvari online ili ih prodaju loše. Igorov dućan je gotovo bez greške (mala zamjerka na broj kadrova pojedinih odjevnih predmeta).
- amarie-fashion.com Amarie, brend Anamarije Brkić, još jedan je poznati hrvatski modni brand s dućanom u centru, u Gundulićevoj ulici. Ne volim odlaziti u centar grada i rijetko se u to upuštam. Iako Amarie nije sasvim moj stil, dva puta sam naručila neke komade. Prvi put izvrsne hlače koje nosim i danas i obožavam ih (najradije bih ih molila da mi naprave još takvih). Drugi put jedan lijepi top koji mi je bio premalen. Dostava i povrat bili su tako bezbolni, a ljudi u Amarie tako ljubazni, da apsolutno zaslužuju biti na listi.
- victoriassecret.com Victoria’s Secret već godinama je moj izbor za trenirke. Točnije, donje dijelove trenirki. Imam vrlo specifične prohtjeve oko toga kakve trenirke želim i nikada mi niti jedna nije tako dobra kao one iz VS-a. Američki pamuk je nenadmašan – udoban i nevjerojatno izdržljiv. Fizičke trgovine često nemaju moj broj, dok online dućan uvijek ima sve. Osim toga, cijene su vrlo razumne. Iako roba stiže iz Amerike, imaju europsku logistiku, pa nema problema s dodatnim troškovima ili carinom. Negativna strana je jako spora dostava i vrlo loša korisnička služba. Jednom su mi zabunom poslali pogrešnu robu. Nakon puno muke i konačnog dogovora, poslali su mi novi paket – ponovno pogrešne robe. No, i dalje trenirke naručujem samo od njih.
- mytheresa.com Mytheresa je započela kao butik u Münchenu i s vremenom prerasla u globalno poznat online dućan. Imaju bolji odabir modnih marki nego Net-a-Porter, a često i niže cijene. Web dućan je dobar (iako ne tako dobar kao Net-a-Porter), dostava nešto sporija, a povrat malo kompliciraniji. No svejedno sve funkcionira odlično. Ako odlučite vratiti kupljeno, samo ispunite online obrazac, dočekate dostavljača koji preuzme kutiju i dobijete povrat.
- sovilj.com Jako volim nakit Nenada Sovilja. Uključivanje njegovog web dućana na ovu listu pomalo je nepravedno, jer nikada nisam kupila ništa online. Iako mu je ponuda u dućanu veća nego na webu, redovito pogledam što ima online. Ako nešto nađem, ipak se odlučim na fizički odlazak do njega. Njegovi su komadi umjetnost i vesele me godinama nakon što sam ih kupila.
- farfetch.com Farfetch je moj favorit. Kao platforma koja povezuje trgovine diljem svijeta, nudi najveći izbor na internetu. Želite specifične tenisice, određene marke, vašeg broja, sa žutom crtom i ljubičastim potplatom? Farfetch ih sigurno ima. Budući da je Farfetch platforma, cijene istog komada odjeće mogu se značajno razlikovati – dućan u Tokiju može biti skuplji od onog u Milanu. Isporuka i povrati funkcioniraju jako dobro. Iako nemaju uvijek dobar vizualni prikaz odjevnih predmeta (ovisno o dućanima koji sudjeluju na platformi), uvijek možete taj isti komad naći negdje drugdje, dobro proučiti i vratiti se Farfetchu.
Osim ovih trgovina, često kupujem i na raznim drugim mjestima (Notino, White Company, ME+EM, itd.). Postoje i neka web mjesta na kojima nikada ne kupujem, poput Etsyja. Ne znam sasvim točno zašto je tako. Kako bilo da bilo, online shopping je uvijek moj izbor i nepovratno me udaljio od fizičkih dućana. Ako još niste probali, vrijeme je – bit će vam drago!