Najnovija knjiga Adama Granta na hrvatskom tržištu u potpunosti je u njegovoj maniri – hektična ali putem mnoštva primjera i znanstvenih dokaza šalje raznolike poruke i savjete za uspješan poslovan i privatan život. U ovoj knjizi to su poruke kako biti originalan (ne kreativan kako bi se očekivalo iz krivog prijevoda naslova knjige, a što je potrebno imati u vidu i pri čitanju knjige). Primjeri iz znanosti, politike, businessa, svih područja umjetnosti, sporta i drugih područja ljudskog djelovanja, a napose psihologije kao autorove struke, ukazuju kako generirati i prepoznavati originalne ideje, kako ih komunicirati i promovirati, kako u organizacijama stvarati i razvijati kulturu originalnosti, ali i kako odgajati i učiti djecu da budu originalna.
Na primjerima organizacija kao što su Amazon, Polaroid, Segway i CIA, uradaka iz filmske industrije kao što su dugometražni crtić Kralj lavova i serijal Seinfeld, političara kao što su Abraham Lincoln i Bill Clinton, političkih aktivista kao što su Martin Luther King i Srđa Popović, slikara kao što su Leonardo da Vinci i Picasso, pisaca kao što su Mark Twain i Stephen King te cijelog niza drugih pojedinaca, organizacija i događaja, Grant upućuje kako osjećaju, razmišljaju i djeluju oriđinali.
Osim zbog primjenjivost brojnih Grantovih savjeta za uspjeh u današnjem svijetu u kojemu se visoko cijene kreativnost, inovativnost i originalnost, te pitkosti njegova izričaja, knjiga ima moju visoku ocjenu preporuke za čitanje zbog toga što čak i upućenijima u tematiku nudi nove uvide. A neki od Grantovih savjeta, dodatno istaknuti u rezimeu na kraju knjige, su:
- Dovedite u pitanje neupitno,
- Uronite u novu domenu.
- Istaknite razloge zašto ne biste podržali svoju ideju.
- Obratite se drugoj publici.
- Motivirajte se drukčije kada ste predani cilju koji nije izvjestan.
- Tražite probleme, a ne rješenja.
Žanr
Popularna psihologija
UKUPNI DOJAM: 4/5
Jezik/stil: –
Sumornost: –
Poželjno predznanje: 4/5 (široka opća kultura – od politike i borbe za prava žena i crnaca, preko književnosti, muzike, filma, slikarstva i stripa, do znanosti, businessa i sporta)
Preporuka za čitanje: 4/5
p.s. Doživljaj knjige ovisi o tome tko i u kojem životnom trenutku čita.